يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
افتتاح همایش "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" با سخنرانی محمد ابراهیم جعفری بازگشت

بخش علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود

افتتاح همایش "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" با سخنرانی محمد ابراهیم جعفری

همایش "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" در بخش علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 4 اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر؛ همایش "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" روز سه شنبه 4 اسفندماه با سخنرانی محمد ابراهیم جعفری هنرمند نقاش و استاد دانشگاه در بخش علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر افتتاح می‌شود.

محمد ابراهیم جعفری، نقاش نوگرا و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه این همایش با موضوع هنر معاصر به سخنرانی خواهد پرداخت.

همایش یک روزه "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" از ساعت 15 تا 19 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد و در این همایش طی 6 سخنرانی، 2 نشست و نمایش 2 فیلم به بررسی هنر معاصر ایران پرداخته خواهد شد.

بخش علمی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که با ارائه 125 مقاله از سوی هنرمندان و پژوهشگران همراه بود؛ پس از ارزیابی آثار 42 مقاله را برای ارائه در بخش همایش جشنواره انتخاب کرد.

همایش "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" با موضوعاتی همچون، "تجربه‌های نو در هنر معاصر ایران"، "هنر معاصر ایران در پارادوکس محلی‌‌گرایی و جهانی‌‌گرایی"، "هنر ایران در عصر رسانه‌‌های جدید"، "هنر ایران در بازار بین‌المللی هنر"، "هنر ایران در جشنواره‌ها و رویدادهای جهانی هنر"، "هنر ایران در انجمن‌‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی هنر" و "هنر ایران در مطالعه تطبیقی با هنر منطقه‌‌ای غرب آسیا و کشورهای همسایه"؛ برگزار می‌شود و مقالات برگزیده آن در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

همایش "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" به دبیری محمدرضا مریدی در هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می‌شود و دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه علم و فرهنگ، فرهنگستان هنر، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی در برگزاری همایش مشارکت دارند.

همایش "هنر معاصر ایران و جهانی شدن" روز سه شنبه 4 اسفندماه از ساعت 15 تا 19 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است. بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر تهران که این روزها میزبان نمایشگاه آثار گنجینه موزه در کنار آثار هنرمند فقید فریده لاشایی است، از دیگر بخش‌های این همایش است.


تاریخ خبر:  1394/11/30