يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
نقاشان بیشترین سهم را از مستند‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر دارند بازگشت

با مستند پرتره‌های سلطان محمد نقاش، صدیقی، زرین کلک، محجوبی، مجابی، تریان و...

نقاشان بیشترین سهم را از مستند‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر دارند

نمایش فیلم‌های مستند هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در حالی از امروز ۲۶ بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز می‌شود که از میان ۲۵ فیلم بخش مسابقه و جنبی این رویداد ۱۰ فیلم به هنرمندان نقاش اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر؛ بخش فیلم‌های مستند جشنواره تجسمی فجر میزبان ۲۵ اثر در بخش‌های مسابقه و جنبی است که ۱۰ فیلم با موضوع مستند پرتره از هنرمندان نقاش، ۲ فیلم با موضوع هنرمندان مجسمه‌ساز، ۳ فیلم با موضوع هنرمندان عکاس است، این در حالی است که هنرمندان تصویرساز، گرافیست و خوشنویس هرکدام یک فیلم در این بخش از جشنواره تجسمی فجر دارند. همچنین ۷ فیلم درباره هنرهای سنتی، صنایع دستی، فرش و موضوعاتی ملی و مذهبی در این دوره از بخش فیلم جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایش داده خواهد شد.

بر این اساس در این جشنواره مستندهایی درباره هنرمندانی همچون؛ سلطان محمد نقاش، ابوالحسن‌خان صدیقی، حسین محجوبی، نورالدین زرین‌کلک، لیلیت تریان، حسین مجابی، واحد خاکدان، فریدون کوچکیان، صادق تبریزی، ایرج انواری، حمید عجمی، میشل ستبون، سعید صادقی و.... به نمایش در خواهد آمد.

نمایش فیلم‌های مستند هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از امروز ۲۶ بهمن‌ماه طی سه سانس همه روزه تا ۳۰ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، اولین سانس اکران آثار مستند تجسمی فجر از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ به بخش جنبی این رویداد هنری اختصاص دارد که ۹ فیلم در این بخش به نمایش درخواهند آمد.

سانس‌های دوم و سوم بخش مستند هنرهای تجسمی هشتمین جشنواره فجر نیز به اکران ۱۶ فیلم بخش مسابقه این دوره از جشنواره اختصاص دارد که در ساعت‌های ۱۷:۱۵ تا ۱۸:۳۰ و ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درخواهند آمد.

لازم به ذکر است، بخش مستند تجسمی جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری علیرضا قاسم‌خان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۹ بهمن تا ۱۷ اسفندماه به دبیرکلی مجتبی آقایی در موسسه فرهنگی و هنری صبا میزبان علاقمندان به هنر است.

تاریخ خبر:  1394/11/26